29 August 2011

העצרת הכללית של הפדרציות של צפון אמריקה

האם העצרת הכללית (.A.G) משמשת כשער כניסה לגיוס משאבים בארה"ב עבור עמותות ישראליות?

לא! ו- כן!

העצרת הכללית של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה תתקיים השנה בדנוור קולרדו בין התאריכים 6-8 בנובמבר 2011. כ-3000 ראשי קהילות, מנהיגים יהודיים, אנשי מקצוע ואנשים מהציבור הרחב ישתתפו במפגשים, קבוצות דיון קטנות והרצאות אורח המיועדים להציג מודלים מוצלחים של עבודה קהילתית יהודית ולשפוך אור על כל נושאי היום איתם מתמודדות הקהילות היהודיות בתפוצות- ובמידה פחותה גם בישראל.

מחוץ לחדרי המפגשים, בדרך כלל בקומת המרתף, ישנה תצוגה המורכבת מכמה מאות תאים כשבתוכם שולחנות ועליהם כרזות, סלסילות עם מתנות קטנות כגון ממתקים, עטים מוטבעים, חוברות, מאמרים, תקליטורים ועוד. טלוויזיות יקרינו סרטים במעגל סגור, ומאחורי השולחנות יעמדו נציגי העמותות השונות וינסו לשווק למבקרי העצרת הכללית את ארגונם, יעודדו אותם להשאיר כרטיסי ביקור ויבקשו מהם להירשם ולהשאיר פרטי התקשרות.

בשנים האחרונות מספר העמותות הישראליות הלוקחות תאים בתצוגת הארגונים של העצרת הכללית גדל משמעותית ויותר ארגונים ומלכ"רים ישראליים מבינים שהם צריכים לנקוט יוזמה על מנת לפתח תומכים בארה"ב. שאלת המפתח היא,כמובן, האם העצרת הכללית הינה שער כניסה לגיוס תרומות בארה"ב עבור עמותות ישראליות.

עבור רבים התשובה היא לא, בעיקר אם התא שלהם בתצוגת הארגונים הוא המוקד היחידי שלהם בעצרת הכללית. נכון, ההכנסה הממוצעת של מבקרי העצרת הכללית היא בסביבות ה-400,000$ בשנה, אך לפי הערכתי ההכנסה הממוצעת של מבקרי תצוגת הארגונים נמוכה משמעותית מאחר וראשי ההנהגה בעצרת הכללית עסוקים בהשתתפות והנחיית הדיונים השונים בכדי לבלות זמן רב בין מעברי המרתף.

כפי שפילנתרופים יגלשו באינטרנט רק לעיתים רחוקות בחיפוש אחר ארגונים להם הם יוכלו לתרום, כך גם משתתפי העצרת הכללית לא ישוטטו במעברי אולם התצוגות בחיפוש אחר מוטבים שייהנו מתרומה נדיבה. בעוד שהפנטזיה של כל ארגון מציג היא שתמורת כל מתנה סמלית שהם מחלקים משתתף העצרת הכללית אסיר התודה ישאיר צ'ק בערך של פי כמה מערך המתנה, המציאות מראה שלרוב הם יכולים לצפות לקבל שם וכתובת אימייל. האפשרות שהעמותה הישראלית תוכל להמיר את כתובת המייל לתרומה בהמשך הדרך תלויה לחלוטין בפיתוח הקשר עם התורם הפוטנציאלי במהלך החודשים שלאחר העצרת הכללית. למרבה הצער, למעטים יש את האומץ, היוזמה והחכמה "לחזר" אחר המכר החדש ולהמיר את המפגש הקצר שלהם לידיד הארגון שבסופו של תהליך גם יתרום לעמותה.

לבסוף, העצרתהכללית מתקיימת בדנבר שבקולורדו. דבר שאומר שתהיה הרשמה נמוכה מהרגיל מפני שבאופן מסורתי, העצרות מתקיימות בחוף המזרחי או מערבי של המדינה, ואלו מושכים הרשמה גבוהה בהרבה מאשר במרכז המדינה. ייתכן כמו כן שפדרציות יצמצמו את ההשתפות של הסגל שלהם לאור קשיים פינסיים.

כיצד ניתן לנצל את העצרת הכללית כאמצעי לפיתוח מקורות תמיכה בצורה היעילה והכדאית ביותר?

העצרת הכללית היא הזדמנות להיות נוכחים במקום בו מנהיגים, אנשי מקצוע והציבור הרחב מכל רחבי ארה"ב מתכנסים. העלות של טיסה על מנת להיפגש עם אנשים אלו במקום מגוריהם הוא עצום לעומת הקמת שולחן בעצרת הכללית. מצד שני, אם לא עשיתם שיעורי בית וזיהיתם אנשים מסוימים וקהילות ספציפיות מבעוד מועד, קבעתם פגישות ומילאתם את לוח הזמנים שלכם מעל ומעבר איוש השולחן בתצוגת הארגונים, התמורה שתקבלו על השקעת הזמן והמאמצים שלכם ככל הנראה לא תספק את המטרות להן קיוותם.

התהליך של קביעת פגישות במהלך העצרתהכללית ולאחריו הוא תהליך שאמור להתחיל כחודשיים לפני העצרתעצמה. לפיכך, במהלך חודש ספטמבר, 2011, מפני שהחגים חלים בסוף חודש ספטמבר עצמו, ישנה דחיפות ייתרה. זאת מפני שהתקשורת במהלך החודש קשה יותר עקב ימי חופש הן בארץ והן בארצות הברית

תתחילו עם התורמים הנוכחים שלכם, קרנות, חברים, קרובי משפחה והחברים שלהם. תקדישו שעה או שתיים ביום לתקשורת או במייל או דרך הטלפון. לעיתים קרובות מידי אנו לוקחים את הדרך הקלה ושולחים אימיילים בשיטת "שגר ושכך", ומבזבזים הרבה מאוד זמן בלחכות לתגובה. זה הרבה יותר יעיל לדבר קודם כל בטלפון, ואז לאחר השיחה לשלוח אימייל שמאשר את הדברים שסוכמו במהלך השיחת טלפון. לאחר מכן אפשר לנהל שיחות טלפון נוספות כדי לסגור פרטים קטנים יותר כמו יום, זמן ומיקום ספציפי לפגישה. הפגישות יכולות להיות עם גם עם תורמים וגם עם תורמים פוטנציאליים.

האם אתם יכולים לגייס "חבר" של הארגון שלכם לארגן פגישת טרקלין בביתם בקהילה לפני, אחרי או במהלך העצרת?

השני לספטמבר הוא המועד האחרון לקבלת הנחה בזמן הרשמת הארגון שלכם לשולחן באולם התצוגה בעצרת. ניתן להירשם לשולחן ולבטל את ההרשמה במידה ואתם רואים שהפגישות שתיאמתם לא מצדיקים את עלות הטיול, אך תוכלו לקבל רק 50% החזר על מחיר השולחן. ביטולים לאחר החמישי לאוקטובר לא יקבלו החזר כלל.

ייתכן ותרצו לחשוב על חלוקת שולחן עם עוד מלכ"ר. זה יכול להיות אחד שדומה לכם, או "דווקא" לבחור אחד ששונה מהותית משלכם. או, ישנם יועצים כמוני ששוכרים שולחן ומייצגים מספר רב יותר של הלקוחות שלהם ובכך מורידים הן את העלות לכל ארגון והן את מספר הנציגים שכל ארגון צריך לשלוח (אם בכלל).

המפתח לשולחן באולם התצוגה זה איסוף כרטיסי ביקור וכתובות אימייל. אז זה ניתן לעשות באופן "ידני" דרך שיחות בין-אישיות עם עוברי אורח ועם אלו שמתעניינים בתוכן של השולחן שלכם. כמו כן, אפשר לאסוף אימיילים וכרטיסי ביקור דרך תמריצים כמו הגרלות שבהם הפרס הוא משהו שאתם יכולים לספק בלי הוצאות רבות מידי עבורכם

עבור אלו שעומדים בשולחנות יהיה זמן שקט יותר שבוא תוכלו לעבור בין המיצגות האחרות ולראות מה מציעים עמיתכם הישראלים והצפון אמריקאיים. לעיתים זה יכול להיות דרך ליצור שיתפויות שמבוססות הן על הצרכים של הארגון שלכם, והן על החוזקות ושירותים שאתם יכולים לספק

אם הארגון שלכם הוא כזה שיש לו בוגרים או מספר אנשים שייתכן שיהיו בעצרת, אולי תרצו לשקול קביעת "פגישת מחזור" כלשהו או לו"ז מיוחד עבור אנשים אלו שאפשר לקיים בחדר המלון, חדר אירועים, לובי המלון או מסעדה. במידה וכן תעשו זאת, אני ממליך שתעשו זאת ביום הראשון או השני של העצרת. זאת על מנת לוודא שבמידה ויהיה צורך בפגישות נוספות עם כמה מהמשתתפים, תוכלו לעשות זאת כל עוד כולם נמצאים בעצרת, ולא תצטרכו לעשות זאת לאחר שכולם מתפזרים לביתם בכל קצוות תבל.

איך אנחנו ב ISRAELGRANTS.COM , דוד מאיר-אפשטיין, יועץ בגיוס משאבים לעמותות, יכול לעזור לכם בייעול הנוכחות שלכם בעצרתהכללית של הפדרציות של צפון אמריקה

אני השתתפתי בהרבה עצרות בעשורים האחרונים, חלק כאיש מקצוע בפדרציות בוסטון, קליבלנד, סט. לואיס ולואיסביל, חלק כנציג הישראלי של "פדרציות בפרוייקט התחדשות" (עבור הפדרציות של לוס אנג'לס, בולטימור, יוסטון, ומרכז ניו-ג'רסי), ובחלק כמנהל הדסק הישראלי עבור ה-AJJDC. בעשור האחרון השתתפתי בעצרתהכללית כנציג של הלקוחות הישראליים שלי.

אני יכול לעבוד עם הארגון שלכם במהלך חודשים ספטמבר ואוקטובר כדי לעזור לכם לתאם את הפגישות שלכם עם קרנות ועם תורמים פוטנציאליים על מנת להצדיק את הנוכחות שלהם בעצרתהכללית של הפדרציות האמריקאיות.

לי יהיה תצוגה בעצרתאשר יכול לייצג את הארגון שלכם ואת הסיפור שלו. תוכלו להיות מוצגים לבד, או בשיתוף עם עוד ארגון שאינו מאותו תחום כמו שלכם, על מנת להוריד מהמחיר של הנוכחות שלכם בעצרת. אני יכול לעזור לכם בארגון התכני על מנת לצייד את השולחן בבאנרים, ציוד אור-קולי, חומרים לחלוקה ומתנות.

כמו כן אני יכול להשתתף בפגישות שתואמו עם האיש צוות שלכם עם תורמים פוטנציאליים וקרנות, או לסירוגין להיפגש איתם כנציג הארגון שלכם במהלך העצרתעצמה או לפני ואחרי, בערים שונים ברחבי ארצות הברית.

המחיר לכך שאייצג אתכם בעצרתיכול להתחלק בין כמה ארגונים, בשיתוף איתכם או עם הלקוחות הקיימים שלנו, כך שהמחיר עבור הטיסה, לינה ותשלומים נלווים יהיו נמוכים בהרבה מהמחיר של שליחת נציג בכוחות עצמכם.

אם קראתם את הסייגים בחלק הראשון של המאמר הזה ואתם עדיין מרגישים שזה יהיה לתועלת הארגון שלכם לשלוח בעזרתנו נציג לעצרתהכללית של ארגון פדרציות צפון אמריקה, צרו איתי קשר במייל dave@israelgrants.com או בטלפון 02-5639929

No comments:

Post a Comment