31 December 2012

הקטלוג הורטואלי לביקורים חווייתיים לעמותות בישראל - אינו ורטואלי בלבד! מאת: פסטר מיכה סמיט


הקטלוג הורטואלי לביקורים חווייתיים לעמותות בישראל - אינו ורטואלי בלבד!
מאת: פסטור מיכה סמיט *

*(פסטור מיכה סמיט הינו אישיות ידועה עם מספר רב של חסידים ברחבי העולם, מממן ומוביל מיזמי רווחה במספר מדינות בעולם השלישי ובישראל, ומביא בכל שנה מאות תיירים לארץ מכל רחבי תבל.)

אגדות מתחילות במלים "היה היה...". אבל הסיפור שאחלוק עימכם, אמת לאמיתההוא. בשנת 1772, המלחין פרנץ יוסף היידן הלחין את יצירתו "סימפוניית הפרידה" עבור הנסיך ניקולאס אסטרהזי מאוסרטיה. לאחר מחלוקת בין הנסיך לבין הנגנים, נדהם הנסיך שבעת נגינה סגרנגן האבוב הראשון את חוברת התווים שלו, כיבה את נרו וחרש ירד מן הבמה. אחד אחד, הושתקו שאר כלי הנשיפה כשהנגנים מכבים נרותיהם ונוטשים את התזמורת. ככל שאור הנרות נחלש, הסימפוניה איבדה עוד צליל ייחודי של כלי שננטש והמוזיקה החרישה עד דומיה.

בשבוע שעבר, יחד עם אשתי ומספר עמיתים, בילינו יום טיול בחסותה של חברת ISRAELGRANTS.COM   ומנהלת מיזם הקטלוג לביקורים חווייתיים לעמותות בישראל, עליזה מאיר אפשטיין. ביקרנו בארבע עמותות ישראליות המאירות באור בהיר כנר בוהק. כל אחת מהעמותותבהן ביקרנו מביאה אור לחייהם של אנשים רבים. חווינו השראה וברכה והתעודדנו למראה אותם אורות ולמשמע הצליל הנפלא של החיים.

הארגון הראשון בו ביקרנו הוא המרכז הארצי של איחוד הצלה בירושלים, ארגון לטיפול חירום רפואי מיידי. זמן הקריאה הממוצע, כ-3-4 דקות, מגשר על פני הדקות הקריטיות עד לבואם של האמבולנסים במקרים של תאונות דרכים, פיגועי טרור ומקרי חרום לסוגיהם. חדר המצב , קטנועי החירום והמחסן הרפואי היו מעוררי השתאות.

לאחר מכן, המשכנו לשכונת רמות שם ביקרנו בשניים מהצהרונים של עמותת אפיקיםעתיד חדש למשפחה המשרתים ילדים ממשפחות עניות הסובלות מבעיות שונות. לאחר ארוחת צהריים חמה, מורות מיוחדות מעניקות תמיכה, עידוד ותשומת לב אישית. המורות עוזרות לילדים בשעורי הבית ומדריכות אותם במגוון רחב של חוגים. תכנית זו, המציעה מעורבות במהלך שש שנים רצופות בחייהם של התלמידים המקסימים שהיכרנו ושל הוריהם, משפיעה לטווח רחוק על הילדים ועל משפחותיהם ומסייעת להם לצאת ממעגל העוני.

בעיר החרדית בני ברק, ביקרנו במחסן המדהים של ארגון גדול לחלוקת מזון לנצרכים (העמותה מבקשת להישאר אנונימית). הארגון מחלק מצרכי מזון ל-10,000 משפחות נזקקות בכל רחבי הארץ לכל השכבות ולכל המגזרים יחד. צפינו במתנדבים שארזו סלי מזון המכילים מצרכים שנתרמו ע"י יחידים, חקלאים ומפעלי מזון, ועלינו על המנוף של משאית שבדיוק הגיעה עם משלוח של רימונים טריים. לבסוף, הצצנו לחתונה חרדית שהתקיימה באחד מאולמות החתונה המפוארים שהעמותה מציעה ללא תשלום לזוגות נישאים נזקקים.

את יום הסיור סיימנו בחושך... כן, הערב ירד, ואת ארוחת הערב אכלנו בחושך מוחלט במרכז נא לגעת לחרשים עוורים במסעדת "בלאק אוט" הייחודית, שם קיבלה את פנינו המלצרית הנחמדה הילה אשר שירתה אותנו בנאמנות כחלק מעבודתה כאשת צוות במשרה מלאה המשתכרת בכבוד. לצערינו, בגלל התזמון – סמוך למבצע עמוד ענן – ההצגה המוצגת בדרך כלל ע"י להקת השחקים החרשים עוורים בוטלה, אך ראינו כמה קטעים ממנה בסרטון מעניין ופגשנו מספר צעירים מסורים העובדים במקום– כולל אחד המשרת במרכז במסגרת שנת שרות לאומי.

בדומה לסימפונית הפרידה של היידן, אם האורות הללו ייכבו, אזי קשת האהבה, האור המלא והחיים שמעניק האל תצטמצם למרבית הפלא, סיפורו של היידן אינו מסתיים בחדר חשוך ודומם. הנסיך הכיר בטעותו והזמין את היידן בחזרה. באותה מידת תבונה, היידן שינה את סימפונית הפרידה שלו. הפעם, כל הנגנים חזרו, אחד אחרי השני, הדליקו את נרותיהם והחלו לנגן עד שהחדר התמלא באור ובצלילים הנפלאים של כל כלי וכלי,  כשהמוזיקה עולה וגואה עד להשבת הסמפוניה השלמה. 

ואני, אני למדתי מעליזה ומחברי החדשים שכל עמותה מוסיפה את אורה ואת צליליה הייחודיים לעם ולארץ ישראל. בלעדיהן, היינו חיים בעולם חשוך ודומם. אני מתכנן לחזור עם אוטובוסים מלאים בחברי ובחסידי ומקווה שנוכל לסייע לתמוך בעמותות הללו – המביעות בצורה נפלאה דאגה לאחינו ואחיותינו באשר הם שם.

מיכה סמיט

עמותות: הירשמו עכשו להשתתף בקטלוג הביקורים החווייתיים לעמותות בישראל!


No comments:

Post a Comment