5 December 2012

מפגש מרתק עם ג'וזף היימן – מנהל המרכז ליזמות פילנתרופית יהודית ( CJEP )



פילנתרופיה שיתופית במיטבה
 מפגש מרתק עם ג'וזף היימן – מנהל  המרכז ליזמות פילנתרופית יהודית (  CJEP ).

באוקטובר 2012, פרסם עיתון הג'רוסלם פוסט כתבה על  עבודתם של ה- CJEP תחת הכותרת  -
 "מאגר יהודיפילנתרופי המשנה את עולם התרומות"המאמר המאלף שופך אור על הפילוסופיה הפילנתרופית המתוחכמת שפיתח היימן המשלב שיתופי פעולה, שותפויות ומינוף משאבים  כדרך ליצירת פילנתרופיה אפקטיביות ובעלת השפעה חברתית מרבית.

בשבוע שעבר, פגש  דוד מאיר אפשטיין מנהל חברת Israelgrants.com  את ג'וסף היימן, מנהל המרכז ליזמות פילנתרופית יהודית (CJEP).

בשנת 2006, לאחר מלחמת לבנון השנייה, הקימה  CJEP שותפות פילנתרופית (PPSNI) על מנת לחזק את צפון הארץ ובשנת 2010, התקבלה החלטה אסטרטגית משותפת להתמקד בעיר צפת, עיירה שהתמודדה עם מגוון בעיות חברתיות-כלכליות כולל עזיבתם של מספר רב של משפחות צעירות מהמעמד הבינוני בשנים האחרונות.

בכדי לקדם משימה זו, קיבצה ה-CJEP קואליציה של שותפים אסטרטגים בינהם עיריית צפת בראשות ראש העירייה, קרן רש"י, משרדי ממשלה רבים ו-13 פילנתרופים אמריקאיים מקבוצת תורמי PPSNI. שילוב זה הניב תרומות בשווי 9.2 מליון דולר לטובת פיתוח ושיפוץ מרכזים חינוכיים ותרבותיים מרכזיים בצפת כדרך למשיכת תושבים חדשים ולחיזוק האוכלוסייה הקיימת.

בפגישה סיפר היימן לדוד שבשנת 2013 עשויה קבוצת CJEP  לנדוד דרומה.

ה-CJEP מהווה דוגמא מצוינת למתן תרומות המשפיעות על המציאות הקיימת באמצעות מינוף נקודות החוזק של כל המשתתפים. מינוף זה מאפשר הענקת תמיכה העולה בהרבה על סה"כ התרומות הפוטנציאליות של התורמים הבודדים.

לחצו כאן ותגלו איך – כפי שאומר ג'וסף היימן לעיתים קרובות: "1+1+1  באמת שווים 5...."

No comments:

Post a Comment