12 February 2015

הפנים מאחורי המידע

מאת: יוכבד גוטסמן,
כותבת בקשות לקרנות, בחברת IsraelGrants

בליל שבת, ישבתי בדירתה של שכנתי יחד עם כלתה הטרייה. תוך כדי שיחה קלה, שאלתי אותה אודות עבודתה. ידעתי כי אישה צעירה זו, למרות הכשרתה הרבה בתחום תכנות מחשבים, התקשתה במציאת עבודה. לאחר חודשים רבים של חיפוש, סוף סוף מצאה תעסוקה.

"אני עובדת בנט-סורס בבית שמש ומאד נהנית," היא ענתה לי. השם צלצל לי מוכר. כמובן! נט-סורס, אחד המיזמים של תמך!
כאחראית בחברת IsraelGrants לקליינט הירושלמי שלנו, עמותת תמך, כתבתי בקשות למענקים מקרנות עבור התוכנית שלהם להכשרת עובדים ע"י המעסיקים. מיזם חדשני זה מזהה מעסיקים המוכנים להתחייב להעסקת נשים חרדיות לאחר הכשרה מיוחדת שתמך מעניקה לנשים אשר זוכות בסופו של דבר להשתלב בצוות העובדים של החברה.

"כן, זהו המיזם של תמך", הערתי לה מתוך ידע אישי. היא הינהנה בהתלהבות. " את צודקת! הם מדהימים! הם יצרו מחלקה מיוחדת הבנויה במיוחד עבורנו. ישנה חבורה נפלאה של נשים דתיות שם ובגללם אני עובדת בעבודה הזאת! האם את מכירה אותם? האם את מכירה את יעל?"

האם אני מכירה אותם? עבורם כתבתי אין סוף בקשות לקרנות, מכתבים וחומר פרסומי. בוודאי שאני מכירה אותם! כמובן שאני יודעת במה הם עוסקים! בטח שאני מכירה את התוכנית שלהם להכשרת עובדים ע"י המעסיק!
כן, אני מכירה את תמך. אך הודות לכלתה של שכנתי למדתי להכיר את תמך מהזווית האישית.

אין מדובר במספרים או בעובדות יבשות, באזורים גיאוגרפיים ובתחומי עניין, במטרות, יעדים, הכנסות והוצאות. מדובר באנשים אמיתיים אשר זכו לשינוי לטובה בחייהם. מדובר בנשים הזוכות להעצמה ע"י תעסוקה מספקת והכנסה מכובדת.


No comments:

Post a Comment