21 November 2012

התרשמויות של דוד מחווייתו בכנס הועידה הכללית של הפדרציות היהודיות ו"טיפים" לגיוס משאבים.


בשבוע שעבר, דוד מאיר אפשטיין השתתף בועידה הכללית של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה שהתכנסה בעיר בולטימור שבמדינת מרילאנד. הוא ייצג מספר לקוחות שלנו כולל עתיד במדבר, הצופים האורתודוקסים ביפו, מדרשת הגולן, יוניסטרים, מכינות תמיר וקרית מלאכי וי"ב בחשון. להלן כמה מההתרשמויות שלו מחווייתו בכנס ו"טיפים" לגיוס משאבים.

  • רמת ההתקשרויות בין חברי הארגונים הישראליים בעלי דוכנים באולם התצוגה של ה"שוק"  לבין עצמם דמה לרמת ההתקשרויות ביניהם לבין באי הכנס. נבחנו אפשרויות לשותפויות בתכנון תכניות, ביצוע ומימון ב"שוק" הרעיונות הפורה הזה.
  • היתה התעניינות רבה בקטלוג הביקורים החווייתיים לעמותות בישראל מצידם של פעילים וסוכני נסיעות. בנוסף, היכרתי כמה פעילים המתכננים לבלות חודש בארץ אשר שמחו לשמוע שביכולתם לבחור ביקורים מתוך בקטלוג עפ"י תחומי התעניינותם. אכן גיליתי שהקטלוג פחות רלוונטי לקבוצות פורמליות של הפדרציות המתרכזות בחשיפת המשתתפים למיזמים אותם הם מממנים ישירות או באמצעות P2GETHER,  JAFIאו  .JDC
  • אני מאד התלהבתי מהפגישה שהצלחתי לארגן עם רובין מורס, נכדת מרגרט מורס המפורסמת שאת האוטובוסים עם קבוצות התיירים שלה אנו פוגשים בתדירות גבוהה בארץ. אני אופטימי מאד לגבי האפשרות שהיא תכלול ביקורים מהקטלוג בסיורים שלה בעתיד. נוסף על כך, בועידה יצרתי גם קשר עם אופיר תורס איתם ניפגש כשאחזור ארצה בכדי לתאם ביקורים לכם, הלקוחות הרשומים בקטלוג לביקורים חווייתיים לעמותות בישראל.
  • במיאמי נפגשתי עם נורמן ליפוף איתו עבדתי לפני כ-30 שנה עת שימש כראש פרויקט שיקום שכונות כשאני ייצגתי את הפדרציות היהודיות של בולטימור, לוס אנג'לס היוסטון ומרכז ניו ג'רזי. נורמן, אשר כיום משמש כנאמן של כמה קרנות התורמות כספים לארץ, סיפר לי שאחת מהן, קרן רוברט ראסל, השיקה אתר המפרט את הקרטריונים שלהם להגשת בקשות למענקים יחד עם טופס הגשת בקשה הניתן להורדה. ראו: robertrussellfoundation.org. הם מעוניינים בפרויקטים בתחום זהות יהודית פלורליסטית וגם במיזמי בנייה.
  • תופעת הקרנות של נשים יהודיות וקבוצות תורמים של מבוגרים ובני נוער מתפשטת. פגשתי את הפעילה הראשית של Jewish Women's Renaissance Project בוושינגטון אשר מגייס כספים בכדי להביא פעילות יהודיות לביקור ראשון בארץ. גם פגשתי את ג'וסף היימן מהמרכז ליזמות פילנטרופית יהודית, עם כמה מחברי קבוצת תורמים "אחרי" שלאחרונה תרמו 50,000$ לכרמי העיר – לקוח שלנו אשר מנהל כיום את עמותת חזון ישעיה לאחר הסקנדל שהוביל לשינוי האדמיניסרטיבי עפ"י החלטת בית המשפט. אחרון אחרון חביב, היכרתי צעיר מרשים בשם גלעד סלמון אשר מקדם יום התרמות לאומי בקרב בני נוער יהודים בארה"ב כשהצפי הוא גיוס כמה מליוני דולרים עבור עמותות בארה"ב ובארץ.
  • בשבועות הקרובים, אני אפגש עם ראש מחלקת השרותים הפילנטרופיים בבנק וולס פרגו אשר מטפל בין היתר בקרן ההנצחה  על שם הרי קרמר, עם דוד מלאח, מנהל הועדה לענייני העם היהודי של פדרציית ה-UJA בניו יורק, וג'רי צימרמן, מנהל מחלקת ישראל וחוץ של הפדרציה היהודית של פילדלפיה.

למרות כל הפגישות המעולות הנ"ל, אני כבר מצפה לחזרתי הביתה...

דוד


No comments:

Post a Comment